|
|
Generalforsamlingen 19. marts 2015.
GODAFTEN OG VELKOMMEN TIL
GENERALFORSAMLING I GRUNDEJERLAUGET BAUNEHØJ 2015. Dejligt at se jer alle!
Vi skal starte aftenen med at vælge en dirigent. Jørn Wurtz har venligst sagt
ja til opgaven hvis I kan godkende?
TAK FOR DET Jørn Wurtz styrer slagets gang!
Vi har igen fået lov til at udnytte Vejdirektoratet som venligst har lånt
kantinen her til os gratis. Og tak for det. Siden vi mødtes sidst har
bestyrelsen mødtes 4 gange hvor fokus igen har været på legepladsen, kørsel,
arrangementer, økonomien og hjemmesiden.
ARRANGEMENTER:
Vi har skabt en god tradition med fælles Skt hans fest og fastelavn. Som I
kan se på billeder bag mig så er vi rigtig mange og det er fantastisk! Tak
for opbakningen. Det er skønt at hilse på og få en snak med så mange af jer.
Igen har nogle af naboerne fra Havreparken været med og det har været
hyggeligt og de er meget glade for at blive inviteret med. Jeg skal minde om
at fordi fastelavn og Skt hans er gratis er de fester for områdets medlemmer,
børn og børnebørn.
Bestyrelsen er meget åben overfor ideer til andre arrangementer og så skal vi
jo have planlagt vores 50 års jubilæum næste år. Vi har nogle ideer men vi
har også sat det på dagsordenen for at høre hvad I gerne vil.
LEGEPLADSEN:
Vores fælles legeplads er også blevet vores samlingssted til arrangmenter og
det fungerer rigtig godt! I den tidlige sommer havde vi en fælles arbejdsdag
på legepladsen hvor vi fik sat rutschebanen næsten rigtigt op og fik flyttet
en del sand igen. Tak til dem der hjalp! Vi skal have en fælles dag igen her
i foråret hvor vi lige skal have placeret rutschebanen helt rigtigt og gjort
legepladsen klar til leg. Vi vender tilbage med hvornår det bliver og håber
på lidt hjælp.
Legepladsen er på mange måder en indgang til skoven hvor mange børn løbe op
og leger. Derfor vil jeg henstille til at I ikke slipper hunde løs i det
lille skovområde omkring legepladsen så de kan besørge sig der. Børn kigger
sjældent hvor de træder, men de får tilgengæld slæbt en masse med hjem eller
smurt det rundt på legeredskaberne.
HJEMMESIDE:
Vi kæmper med vores hjemmeside. nogen har
tilsyneladende troet at den var penge værd fordi den er blevet hacket og det
er ikke lykkedes os, trods Debbies talrige forsøg at få siden op at køre
igen. Vi savner den til kommunikere med jer! Derfor vil vi spørge jer hvad I
mener vi skal gøre og om vi kan bruge penge på at få den repareret eller
genskabt.
Fordi internettet jo nok er kommet for at blive vil vi i bestyrelsen gerne i
en prøveperiode på et år forsøge os med en facebookside til Grundejerlauget.
Det bliver en lukket side og et sted hvor vi kan kommunikere med jer om stort
og småt og minde om arrangementer, containere, bede om hjælp osv. Vi vil
naturligvis fortsætte med at informere jer som hidtil. Vi vil blot se hvordan
det vil fungere hvis vi også bruger facebook.
Debbie eller webbie som vi kærligt kalder hende genopstiller desværre ikke.
Hun skal også have et stort tak for sit store arbejde med hjemmesiden og
legepladsen og sit engagement i bestyrelsen!
ØKONOMI:
Vi har fået ny kasserer men så vidt jeg ved har det ikke ændret på at vores
økonomi hænger fint sammen med penge til en fest for lauget næste år. Lise
vil vise jer om lidt hvordan det ser ud med pengene. Morten genopstiller
desværre heller ikke, så jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke ham
mange gange for hans store engagement i bestyrelsen og sit store arbejde med
at holde styr på vores penge, laver flotte grafer de færreste forstod uden
hans kyndige vejledning, og regnede ud at vi er flere milliarder kroner værd.
KØRSEL:
Kørslen i vores område er stadig et emne vi taler om på alle
bestyrelsesmøderne. Jeg synes det er bliver bedre - men der er stadig dem der
har en lidt eller meget tung højrefod. Jeg vil igen appelere til at I holder
øje med farten og minder naboen om det samme. Vi taler ofte om hvorvidt vi
skal prøve med vejbump eller blomsterkasser men vi er ikke nået til en
løsning.
BUS OG POSTKASSE:
Ved den seneste generalforsamling blev der spurgt til busser og postkasser.
Vi henvendte os til PostDanmark der venligt svarede at de ville undersøge om
de havde fjernet lidt for mange postkasse og hvad behovet er i vores område.
PostDanmark har vurderet at den ikke vil blive brugt nok til at de vil stille
en ny postkasse op.
Hvad angår busserne så kører linie 313 ca hver time fra Baunehøjvej til
busterminalen og tilbage igen. Bus nr 223 kører kun en gang om formiddagen og
en gang om eftermiddagen. Der er ingen planer om en bybus i vores område.
TIL SLUT:
For den snu tilhører har I regnet ud at vi mangler to medlemmer. Vi har kun
en enkelt mand med i bestyrelsen nu, så hvis de er nogle mænd der vil bakke
ham lidt op, så sig endelig til når vi når til valget. Og mange af os i
bestyrelsen bor på Havrevænget - vi vil gerne have repræsentanter fra andre
veje i vores skønne område. Når det er sagt er vi glade for alle nye
medlemmer uanset køn og vejnavn!
Til slut vil jeg lige minde om at passe på hinanden, vores børn og vores
kæledyr, som vi skal huske at samle op efter og have i snor med mindre I er i
skoven.
Så vidt formandens beretning.
|