Generalforsamlingen 14. marts 2013.
Der var mødt 55 personer op til generalforsamlingen, som blev afholdt
i de gamle Sanistål-lokaler. Der blev serveret pølser og brød, samt
hjemmelavet kagebord med tilhørende kaffe.
Poul Erik Poulsen blev valgt som dirigent og kunne indlede med at
konstatere at generalforsamlingen var lovligt indvarslet.
Formandens
beretning.
God
aften og velkommen til generalforsamling i Grundejerlauget Baunehøj 2013.
Det er
skønt at se så mange her i Saniståls gamle kantine der nu er overtaget af
Vejdirektoratet som venligst har ladet os låne lokalet gratis.
Vi skal starte aftnen med at vælge en dirigent. Vores ellers
trofaste dirigent Jørgen Würtz er rejst på ferie så vi skal have valgt en
anden for i aften. Bestyrelsen har spurgt en anden meget erfaren herre -
nemlig den tidligere formand Poul Erik Poulsen om han vil overtage opgaven i
aften hvis det kan godkendes af jer og hvis der ikke er andre der melder sig?
TAK FOR DET POUL ERIK!
Siden vi mødtes sidst på højskolen har bestyrelsen mødtes 3 gange hvor vi
især har haft fokus på legepladsen, men vi har også talt om kørsel, vores
hjemmeside og vores økonomi. Ud over bestyrelsesmøderne har et
legepladsudvalg bestående af Lise, Debbie og jeg har mødtes et utal af gange
i løbet af året hvor vi har brugt timer på at finde legeredskaber der er
godkendte til offentlig brug og som vi kan betale os fra.
LEGEPLADS:
Og lad mig starte med legepladsen. Jeg kan se i min beretning fra sidste år
at vi regnede med at have en legeplads klar i sensommeren. Kommunen er meget
samarbejdsvillig og positiv overfor legepladsen og Vi har et meget godt
samarbejde men vi er i den grad blevet ramt af bureaukrati... Vi skulle
nærmest søge tilladelse til at søge tilladelse plus flere afdelinger i
kommunen er inde over så det tager også en del tid for dem at snakke sammen.
Containerpladsen er ikke kun fredskov som vi skulle søge dispensation for at
bygge på, den ligger åbenbart også i landzonen, som også kræver en
dispensation. Derudover skal der være en nabohøring, der skal være nogle uger
hvor der åbenbart ikke sker noget og så kan vi få en byggetilladelse. Det
skal siges at vi har fået underskrevet en brugsaftale med kommunen og
kommunen har haft folk oppe og rydde træer og buske på containerpladsen. vi forventer at vi i midten af april meget gerne skulle få
den endelige byggetilladelse så vi kan komme i gang! Når vi når så langt så
vil bestyrelsen sende en skrivelse rundt til alle husstande hvor vi som der
blev foreslået ved den seneste generalforsamling, både bede om hjælp til at
bygge og økonomisk hjælp fra dem af jer der gerne vil give ekstra ud over det
I gav tilladelse til ved den seneste generalforsamling.
Vi får hjælp til at grave ud til faldsand fra Kornvænget, men vi skal også
have kørt jorden væk og det er ikke helt gratis så hvis der er nogle her i
aften der enten kan hjælpe med det eller kender nogen der kan så vil vi meget
gerne høre fra jer. Vi vil samtidig også gå i gang med arbejdet med at søge
tilskud fra fonde så vi kan få råd til flere legeredskaber.
ARRANGEMENTER:
Det er nærmest blevet en tradition - siden sidst har vi igen afholdt en Skt
hans fest og fastelavn.
Skt. Hans festen blev holdt på containerpladsen hvor
der var fin plads. Michael havde lavet en rigtig flot heks og bål og tilbød
børn og voksne at klatre i træerne og det blev en stor succes så tak til
Michael for det store arbejde. Vi havde en rigtig hyggelig aften hvor både
store og små deltog.
Fastelavnsfest hos Michael er en tradition og igen i år mødtes vi der til
tøndeslagning og fastelavnsboller i kulden. Igen havde omkring 70 meldt sig
til og i år havde vi også indbudt Havreparken. Jeg fik at vide sf en mor fra
Havreparken at hendes døn havde spurgt om ham ikke måtte komme med men hun
måtte skuffe ham med et nej fordi de jo bor på den anden side af bumpet for
enden sf Havrevænget - og sådan skal det ikke være. Et par familier kom med
og forhåbentlig se vi flere næste år så vi kan styrke forholdet til
andelsboligerne.
Bestyrelsen er meget åben overfor andre arrangementer! Vi vil meget gerne
have ideer fra jer hvis i synes der er noget der mangler.
KØRSEL:
Som de forgange år har kørsel i vores område fyldt meget uden at vi dog har
taget yderligere skridt. Jeg har henvendt mig til andelsboligerne og bedt dem
om at tage kørsel op til deres generalforsamlinger og jeg vil igen appellere
til at vi passer på hinanden! Der er kommet flere børn til i vores kvarter og
det er vores alle sammens pligt at passe på dem i trafikken.
Vi må køre 50 km i timen - bestyrelsen synes det burde hedde max 30. I den
forbindelse vil jeg lige fortælle jer en lille sand historie. vores suppleant Henriette bor på Bygvænget og en dag løb
hendes 4 årige søn i fuld fart ned mod Baunehøjvej. hun
kaldte naturligvis på ham for at få ham til at stoppe og imens hun forsøgte
at fange ham kunne hun se en bil komme kørende i ret høj fart. Da Henriette
tog fat i føreren lød svaret at hun da ikke kørte særlig stærkt. Men få dage
efter vendte bilisten tilbage til Henriette og fortalte at hun efterfølgende
havde kigget på sit speedometer da hun kørte på den samme strækning - og hun
var oppe på 70 km i timen! Så Kig på jeres speedometer - nogle gange kan man
blive overrasket. Eller gør som nogle af os, hold bilen i anden gear, så er
det svært at komme op i fart. Det ville være ubærligt hvis et barn blev kørt
ned fordi vi synes vi har for travlt eller ikke er opmærksomme på farten.
HJEMMESIDE:
Ved den seneste generalforsamling takkede vi Per Laursen for lang tids
samarbejde omkring vore hjemmeside og suppleant Debbie overtog opgaven og det
har hun gjort på fornemmeste vis og ganske gratis. Så tak til Debbie! Og her
vil jeg elegant springe over til containerordningen der kan ses på vores
hjemmeside og sige at den ikke er blevet ændret siden sidst.
ØKONOMI:
Vi har nogle poster der koster penge de næste år. Legepladsen skal bygges og
så har vi i 2016 50 års jubilæum som skal fejres med maner. Derfor stemte vi
sidste år for at sætte kontingentet op til 400 kr. Det har givet lidt luft i
økonomien som i vil se lidt senere og derfor vil bestyrelsen foreslå at vi i
år sætter kontingentet ned til 350 kr. VI vil meget gerne have input til
hvordan vi skal fejre vores jubilæum.
TIL SLUT:
Bestyrelsen
har kommunikeret med flere medlemmer. Vi er meget glade for
ideer og holdninger til vores arbejde men jeg vil appellere til at vi fortsat
holder en saglig og konstruktiv tone. Bestyrelsen gennemfører
ingenting uden opbakning fra jer via afstemninger og diskussioner til
generalforsamlingerne. Vi arbejder for at gøre vores område mere attraktivt
og styrke nabofællesskabet til glæde og gavn for os alle!
Så vidt
formandens beretning.
Der var ingen kommentar til Formandens beretning.
Gennemgang af regnskab. Dette godkendtes.
Valg af nye medlemmer til bestyrelse samt revisor. Morten og Niels var
på valg samt de to suppleanter Henriette og Debbie. Morten blev genvalgt, nyt
medlem i stedet for Niels blev Allan Poulsen. De to suppleanter Henriette og
Debbie blev genvalgt. Bestyrelsen vil konstituere sig på førstkommende
bestyrelsesmøde.
Der var kommet forslag fra bestyrelsen om at nedsætte kontingentet fra
kr. 400 til kr. 350, for at imødekomme medlemmernes ønske fra sidste
generalforsamling, hvor en kontingentstigning blev vedtaget. Der var en
positiv stemning for at beholde kontingentet på de nuværende 400 kr. Der var
uenighed om, hvorvidt der kunne stilles forslag til andet beløb end de kr.
350 som bestyrelsen havde foreslået.
Forslaget om at ændre kontingentet fra kr. 400,-
til kr. 350,- blev nedstemt ned, 5 for forslaget og 50 i mod.
Der var stillet forslag om, at der skal pålægges et gebyr ved
manglende rettidig betaling af kontingentet. Det blev vedtaget at rykkere
pålægges et gebyr på 100 kr.
Forslaget vedtaget.
EVT.
-
Der var et ønske fra forsamlingen om, at man tager hensyn til sine
naboer når der slås græs.
-
Der blev henstillet til, at de der anskaffer sig dyr, sørger for at
deres efterladenskaber fjernes, samt at de holdes i snor i området. Området
ved den kommende legeplads er ikke et hunde luftningsområde.
-
Der var ros til Debbie for den flotte hjemme side.
-
Michael fortalte at han er bo-mester i lokalrådet i Gødvad. Lokalrådet
vil synliggøre området og være opmærksom på de forskellige høringssvar der er
på tiltag i området.
-
Bestyrelsen efterlyste ideer til hvorledes forenings 50-års jubilæum
skal fejres.
Generalforsamlingen afsluttes med
oplæg fra Vejdirektoratet.
Bestyrelsen takker for et godt
fremmøde til GF og vil i det kommende år arbejde videre med:
-
Anlæggelse af legeplads.
-
Arrangementer i området.
-
Opdatering og udvikling af hjemmesiden.
-
Evt. trafiksikkerhed i området.
|