Generalforsamling 27. februar 1997
1. Valg af dirigent:
Formanden Jørgen Jakobsen bød velkommen, foreslog Jørn Würtz som dirigent.
Forslaget blev enstemmigt vedtaget.
Dirigenten erklærede generalforsamlingen for lovligt
indvarslet og gav ordet til
formanden.
2. Formandens
beretning:
1996 har været et roligt år, hvilket kan
have forskellige årsager:
- måske har medlemmerne glemt, at foreningen eksisterer,
- måske har medlemmerne opgivet at fremlægge problemer,
- måske hersker der tilfredshed med foreningens og dermed bestyrelsens
arbejde?
Sct. Hans festen
kunne ikke afholdes i 1996 på baggrund af
salget af den hidtil anvendte grund, bestyrelsen har ikke kunnet
finde egnede steder.
En eventuel indbetaling af kontingent via PBS viste sig umulig, betaling sker derfor på
sædvanlig måde.
I løbet af 1996 har været
opstillet 17 containere
med rotation efter den udsendte
plan. Containerne har været velbesøgte - ofte godt og
vel! De fleste brugere har været
flinke til at rydde op, nogle få kan ikke
finde ud af dette, på
trods af, at problemstillingen har været fremme adskillige gange!
Kommunen har etableret en afleveringsplads på Tietgensvej med attraktive åbningstider, bestyrelsen foreslår derfor at containerordningen bliver afskaffet helt eller delvist, dette vil resultere
i en tilsvarende
kontingentnedsættelse.
Miljøcontainerne vil dog
kun være tilgængelige om lørdagen, idet ingen har følt
det hensigtsmæssigt at aflevere miljøaffald om søndagen.
Hvis ikke der sker ændring i containerordningen, foreslår bestyrelsen kontingentet fastholdt på de nuværende 250 kr. pr. år.
Kommentarer:
Det blev anbefalet, at containerordningen
forsættet som nu. Ikke alle har
transportmuligheder til Tietgensvej!
Udfor Bavnehøjvej 51 er oplevet griseri
efter containeropstillingen,
hvilket er uacceptabelt!
Fra bestyrelsen blev anført, at det ikke kan være
rimeligt, at bestyrelsesmedlemmer
skal sidde vagt for at overvåge, at oprydning foretages! - Vagten bliver gennemført ved miljøcontainerne, der er krav om!
Det ses dog, at nogle medtager kost og skovl,
hvilket kan være et eksempel til efterfølgelse!
Der blev stillet forslag om, at de nuværende containere udskiftes til en type med høje kanter, disse containere kan åbnes i den ene
ende, som skulle kompensere for besværlighederne, nogle vil have med at nå op over kanterne.
Fra bestyrelsen blev anført, at de nuværende containere er indført efter opfordring fra medlemmerne.
Et forslag om at købe en mand med kost
og skovl eller eventuelt betale chaufføren for oprydning, blev stillet.
Dirigenten konkluderede, at signalet til bestyrelsen var, at den nuværende containerordning fortsætter uændret, og da der i øvrigt ikke
var bemærkninger til formandens beretning, blev denne godkendt!
3. Aflæggelse
af regnskab:
Kasserer Per Wøldike
Nielsen gennemgik regnskab
1996 og budget 1997. Foreningens
indtægter i 1996 passer nøje med budgettet. Der er anvendt Ca. 3000 kr. mindre i 1996, bl.a. fordi
containeromkostningerne har
været lavere. Dette kan skyldes
det gode vejr, idet der ikke er betalt
for afleveret vand.
Der er et overskud på 516,38 kr. bl.a. forårsaget
af, at restancer er taget til
indtægt mod forventet indbetaling.
Der er kun Få restanter i år,
modsat året før, hvor udbringningen
af indbetalingskort “gik i fisk”!
Budget 1997 svarer nogenlunde
til 1996 regnskabet. Ved uforandret kontingent er det muligt at nedbringe formuen en smule.
Der var ikke kommentarer til regnskabet, som herefter blev godkendt!
4. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter:
Tre bestyrelsesmedlemmer
på valg:
Jørgen Jakobsen
Willy Jensen
Per Wøldike Nielsen
Kun Per Wøldike Nielsen var
villig til genvalg.
Efter nogen parlamentering blev følgende indvalgt i bestyrelsen:
Per Wøldike Nielsen blev genvalgt.
Lisbeth Christoffersen blev
indvalgt.
Peter Svensen blev
indvalgt.
Suppleanterne Jacob Winding, Henning Jensen, Finn
Mortensen og Else Jacobsen blev
genvalgt.
5. Valg af revisorer:
Jørn Würtz
og Karsten Jørgensen blev genvalgt.
6. Eventuelt:
Der blev stillet forslag om, at bestyrelsen byder nytilflyttede velkommen med
mere end et girokort.
Formanden tog kritikken til efterretning og tilstod, at der ikke findes nogen
fastlagt procedure til disse anledninger.
Der blev uddelt ros til formanden
for hurtig opstilling af ødelagte vej
skilte.
Da der ikke var yderlige indlæg til punktet, takkede dirigenten for god ro og orden
og overgav formanden ordet for afsluttende bemærkninger.
Formanden takkede dirigenten for god styring af generalforsamlingen og forsamlingen for godt samarbejde.
Herefter var der øl, mad og banko.
Referent: Carl Johan Christiansen
På senere afholdt bestyrelsesmøde har bestyrelsen konstitueret sig således:
Formand/kasserer:
Per Wøldike Nielsen, Bygvænget
8
Sekretær: Carl Johan Christiansen, Bavnehøjvej 63
Containeransvarlig: Hans Peter Lund, Bygvænget 3
Bestyrelsesmedlem: Lisbeth Christoffersen,
Bavnehøjvej 47
Bestyrelsesmedlem: Peter Svensen,
Havrevænget 31B
|